söndag 9 oktober 2011

(Tänk om jag har fel) Maynard, Holga & inspiration

Fick en fixidé för några dagar sedan.
Jag är inte begåvad nog som fotograf att förstumma dom som betraktar mina bilder med ren bildkvalité ur teknisk synpunkt, inte heller speciellt nyskapande när det gäller motiv för den delen men allt beror på tillfälligheter och den där flyktigheten som kallas inspiration. Den kommer och går lika snabbt som Jehovas vittnen när man öppnar dörren med Marilyn Manson flödande ur högtalarna på maxvolym i bakgrunden.
Så nu kommer vi till min fix.
Jag vill försöka finna inspirationen i det fula, det så långt ifrån perfekta som man kan komma. Nästan. Typ.
Okej det blev ju en klar överdrift men man kanske förstår poängen ändå trots allt.
Ett hjälpmedel i detta korståg heter Holga och jag fann på detta underbara internet holgaobjektiv avsedda för att användas till digitala systemkameror och priserna på dessa vidriga plastiga små skapelser ligger runt 300kr, min första tanke när jag såg detta var att äntligen kan jag fota naturligt felande bilder!
Om du är det minsta intresserad så är det världens enklaste sak att googla (det är ju ett väldigt vackert verb ellerhur?) på ordet holga och begrunda.

Men! Innan allt detta så har jag idag en plåtning bokad med Felicia och Olle, denna skall dock inte förfulas på något sätt och jag har redan några bilder klara i tanken.

Kan för övrigt tipsa om en låt när jag ändå skrivit en mindre novell såhär på morgonkvisten.
Tool - Ænema

Peace out!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar