torsdag 22 september 2011

Möten på månen.

Tänk dig att du möter dig själv på månen.
Hur reagerar du och Vad tänker du på då?
"Hjälp vad gör jag på månen nu? skolan har ju börjat!"
"Nej på månen har jag ingen säng varför skulle jag vara där?"
"Månen är kall och död, precis som betong och sten. Där finns inte höstens färger."
"En kaffe och en cigg på morgonen är min himmel, jag kräver ingen måne."
"Varför just på månen? Kan jag inte få vara först någonstans, jag vill möta mig själv på mars!"
"Månen återspeglar endast solens ljus så står jag på den ljusa eller mörka sidan? (Står jag på den mörka så skulle jag behöva en mössa.)

Detta hör inte till vardagen men vad gör du om du faktiskt möter dig själv där?
Troligast så gör vi alla precis samma sak, sitter här och funderar i små dagdrömmar om meningslösa möten på månen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar